Monday, February 14, 2011

Nabi sayang sangat dekat kita, sedar tak ?

SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL.
Sempena maulidur rasul ni, aku nak cerita pasal article yang aku baru baca ni. sedih sangat dan boleh buat kita muhasabah balik diri sendiri. *baru kau nak muhasabah diri ye? sebelum ni macam cacing lupa nama nenek ni apa hal?
Tau tak nabi kita sayang sangat dekat kita semua, umat baginda. Aku baca kat page ni yang aku jumpa lepas member aku post kat FB. Aku cerita sikit sikit ok pasal article ni, nanti baca sendiri okay ?
Article ni cerita pasal kisah nabi waktu ajal dia dah dekat sangat. baginda bagi khutbah terakhir dan tinggalkan wasiat untuk kita. Semua para sahabat sedih lepas dengar khutbah dia tuu. 
Masa nyawa baginda ditarik, baginda cakap baginda sakit sangat dan baginda mintak dekat Allah supaya digantikan semua kesakitan yang bakal umat baginda rasa dekat baginda ja. dia taknak umat dia sakit. mulia kan Rasulullah ? Walaupun nyawa baginda sedang ditarik, baginda masih lagi ingatkan kita. sehingga ke saat terakhir baginda menyebut 'ummatii ummatii ummatii' 

Mari kita berselawat banyak banyak banyak dan sematkan rasa cinta dekat Rasulullah.
Sama sama lah kita berdoa semoga kita semua diberi Hidayah dan diredhai Allah, amin.
 tudiaaa, boleh dak kalau nak masuk gadis melayu ? 

No comments:

Post a Comment

Bebel di kotak ini ;